Ganefryd
Ganefryds historie | Produkter fra Ganefryd | Ganefryd hos Helsam
Ganefryd starter deres historie i 1983. Deres varer fandt de gennem spændende rejser i udlandet.
Senere begyndte Ganefryd at samarbejde med Helsam, og nu finder du som sagt deres økologiske bar her på hjemmesiden og i mange af vores butikker. Deres vision er at skabe velsmagende økologiske produkter, og samtidig bevare den rige og mangfoldige regnskov. Ved et køb af én daddelkonfekt fra Ganefryd, bevares 0,5 m2 regnskov. I dag (2018), har salget af daddelkonfekten bidraget til at bevare hele 707.435 m2 regnskov. Det svarer til 70 hektar. 70 hektar der nu bl.a. er indkøbt og lavet til nationalpark. Når regnskoven bevares, udledes der mindre CO2, men også dyre- og plantelivet nyder fordele af det. Dyrene mister ikke deres hjem, og kan fortsætte med at leve frit og formere sig. Planterne forsvinder heller ikke, og da nogle planter ikke kan gro alle steder, undgår man, at de forsvinder helt. Det betyder at når regnskoven bevares, bevares en stor del af jordens eksotiske dyre- og planteliv også, så de kommende generationer af mennesker også kan få glæde af dem.
Daddelkonfekten fra Ganefryd er en populær bar der kan nydes af alle. Den kom i produktion tilbage i 2011, og siden da har flere og flere fået øjnene op for den lækre bar. Vælg mellem varianter med smag af bl.a. appelsin, ingefær, kaffe, kakao, lakrids og mynte. Alle barerne er økologiske og fulde af sunde og naturlige næringsstoffer. Ingredienser er få, men det endelige produkt er stadig smagfuldt og nærende. Chokoladesmagen stammer fra økologisk kakao, og fedtstoffet der anvendes er enten mandelolie eller kokosolie. I nogle tilfælde bruges der også andre olier, men stadig økologiske.
Ganefryd afprøver hele tiden nye varianter af den kendte daddelkonfekt, og hvis de bliver en succes, kommer de til salg – også her på Helsam.
Måske har du set Ganefryds daddelkonfekt være med i forskellige tests af barer? Faktisk har daddelkonfekten vundet i flere tests. Bl.a. i Alt for damerne (2015) og i Sustain Daily (2016).